Är du intresserad av dem ERBJUDANDEN? Spara med våra kuponger på WhatsApp o TELEGRAM!

Den första Android-tabellen i världen med Mediatek-CPU till 64-bit heter den Cube T7

Febern med 64-bitars arkitektur har bokstavligen infekterat alla (eller nästan alla) och idag är vi glada att kunna meddela ankomsten av den nya och första Android-surfplattan i världen med en 64-bitars Mediatek-processor, Cube T7!

Cube_T7

 

Utrustad med LTE-anslutning passar kuben T7 i det tunna segmentet som sträcker sig över små tabletter och tabletter bortom 6-tummen. Med tanke på arten av det kinesiska företaget som producerar denna enhet är vi dock säkra på att den valda målgruppen verkligen inte är den mobila.

I hjärtat av enheten är MediaTek MT8752-processorn, i huvudsak surfplattaversionen av den välkända MT6752-chipset, som precis som sin smartphone-motsvarighet är en octa-core CPU med LTE-anslutning och en 2.0 Ghz klockfrekvens.

Viktiga funktioner, därför, de av denna Cube T7, som dock inte slutar här och inkluderar även GPS, GLONASS, stöd för 15-nätverksfrekvenser (WCDMA, FDD-LTE, TD-LTE, TD-SCDMA, GSM) Wi-Fi dubbelband, Bluetooth och video codec H.256 1080p.

Hårdvaran är komplett med en 7-tumsskärm producerad av JDI i Full HD-upplösning 1920 x 1080 pixel, 16GB internminne, 2GB RAM, 3500 mAh-batteri, dubbla kamera och Android 4.4.2 Kitkat operativsystem.

Allt ingår i en elegant kropp med dimensioner 192 x 113 x 9.3 mm.Cube_T7_1

 

Cube kommer officiellt att släppa sin Cube T7 via JingDong Mall nätverket för priset på 999 yuan (till den aktuella växelkursen runt 128 euro). Förbeställningar har redan börjat i Kina, så för den internationella lanseringen har vi fortfarande några veckor att vänta.

Om skärmen 7-tum är för liten för dina behov, oroa dig inte, för i Cubes planer finns också marknadsföring av en 9.7-tumsversion.

Då? Vad tycker du? En tablett att säkert ha?


via | Sm @ rty

Simone Rodriguez
Simone Rodriguez

Blogger, men framför allt passionerade för teknik. Jag är en del av en generation som har gått från katodstråleröret till smartphones, vilket gör mig vit till en tidigare teknologisk utveckling. Från 2012 följer jag med flitigt Xiaomi-märket som med förmedling av olika projekt fick mig att inse XiaomiToday.it, hemmet för alla italienska Xiaomisti. Skriv: [e-postskyddad]

Prenumerera
Meddela
gäst

0 Kommentarer
Inline feedbacks
Visa alla kommentarer
XiaomiToday.it
Logotyp